ΣΔΕ Έδεσσας, εργαστήρι ««Το παιδικό βιβλίο είναι…»
Επίσκεψη Μουσείο Φωτογραφίας (έκθεση Frida Kahlo) & Mουσείο Κινηματογράφου
Στόχοι της Δράσης: α) η Ισχυρή συναισθηματική εμπειρία, καθώς οι πίνακες της δεν είναι απλά όμορφοι – είναι εξομολογητικοί. Αγγίζουν θέματα όπως: Ταυτότητα, γυναικεία δύναμη, πόνος και θεραπεία, αγάπη και απώλεια, β) η επαφή με ένα μοναδικό καλλιτεχνικό ύφος. Η Frida Kahlo ξεχωρίζει για τον έντονα προσωπικό και συμβολικό της τρόπο έκφρασης. Οι πίνακές της είναι γεμάτοι χρώμα, σουρεαλιστικά στοιχεία και βαθιά συναισθήματα και γ) η γνωριμία με τον πολιτισμό της Μεξικανικής παράδοσης. Επισκεπτόμενοι την έκθεση, ταξιδέψαμε στον μεξικανικό πολιτισμό, ανακαλύψαμε τον τρόπο με τον οποίο η Kahlo μίλησε για θέματα όπως η ταυτότητα και η γυναικεία δύναμη, και βιώσαμε μια εμπειρία που συνδυάζει συναίσθημα, ιστορία και καλλιτεχνική τόλμη. Είναι μια επίσκεψη που μας υπενθυμίζει ότι η τέχνη μπορεί να είναι ταυτόχρονα προσωπική, πολιτική και βαθιά ανθρώπινη. Στον ελεύθερο χρόνο μας περπατήσαμε στην παραλιακή λεωφόρο και κάναμε στάση για καφέ στη στολισμένη και γεμάτη ζωντάνια Πλατεία Αριστοτέλους
ΣΔΕ Έδεσσας, εργαστήρι «Σε καταλαβαίνω: Μιλώντας για δύσκολα θέματα μέσα από τα εικονογραφημένα βιβλία»
To Τμήμα ΣΔΕ Έδεσσας συμμετείχε στη δράση "Μύλοι, μύθοι, παραμύθι 2025", από 10-12/12/2025. Επρόκειτο για απογευματινά εργαστήρια για ενήλικες, με θέματα όπως η ενσυναίσθηση, η διαφορετικότητα, οι φόβοι, η αξιοποίηση των λογοτεχνικών βιβλίων και των θησαυρών των μουσείων. Τα εργαστήρια υλοποιήθηκαν απογευματινές ώρες, στο μύλο Σαλαμπάση (αίθουσα ΚΕΠΕΑ) από διακεκριμένους συγγραφείς και εικονογράφους που φιλοξενήθηκαν στην Έδεσσα, στα πλαίσια της γιορτής. Συγκεκριμένα την Τετάρτη 10/12 17:30- 19:00 συμμετείχαμε στο εργαστήριο του Τ. Κουτσοδημητροπούλου: «Σε καταλαβαίνω: Μιλώντας για δύσκολα θέματα μέσα από τα εικονογραφημένα βιβλία», με υπεύθυνη οργάνωσης και υλοποίησης τη Σύμβουλο Ψυχολόγος της Έδεσσας, κα Μαρία Χ. Αντωνίου, Σχολικό Ψυχολόγο MSc. Το εργαστήρι είχε στόχο να ενισχύσει την ενσυναίσθηση, την επικοινωνία και το κλίμα ασφάλειας στις σχολικές ομάδες. Στο 2ωρο εργαστήριο: • ανακαλύψαμε τη συναισθηματική δύναμη των εικονογραφημένων βιβλίων, • βιώσαμε τεχνικές slow reading και οπτικής παρατήρησης, • επεξεργαστήκαμε τέσσερα βιβλία με διαφορετικές θεματικές. Το εργαστήριο έδωσε στους μαθητές του ΣΔΕ έναν ασφαλή και δημιουργικό χώρο έκφρασης. Μέσα από εικόνες και ιστορίες, οι μαθητές μας μπόρεσαν να αναγνωρίσουν συναισθήματα, να μιλήσουν για προσωπικές εμπειρίες και να νιώσουν ότι δεν είναι μόνοι. Τα εικονογραφημένα βιβλία λειτούργησαν ως γέφυρα επικοινωνίας, μειώνοντας τον φόβο της έκθεσης. Το εργαστήριο ενίσχυσε την ενσυναίσθηση, την αυτογνωσία και την ομαδικότητα, συμβάλλοντας θετικά στην αυτοεκτίμηση, τη συμμετοχή και το κίνητρο μάθησης των μαθητών.
Οι εξωσχολικές δράσεις ψυχολογίας αποτελούν πολύτιμο εργαλείο ενίσχυσης των μαθητών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, καθώς απαντούν σε βαθύτερες ανάγκες που συχνά δεν εκφράζονται μέσα στη σχολική τάξη. Μέσα από βιωματικές παρεμβάσεις, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με την έννοια της αυτοφροντίδας, μαθαίνοντας να αναγνωρίζουν τα όριά τους, τα συναισθήματά τους και τις προσωπικές τους ανάγκες. Η φροντίδα του εαυτού ενισχύει την αυτοεκτίμηση και τη συναισθηματική ανθεκτικότητα, στοιχεία απαραίτητα για τη συνέχιση της μαθησιακής πορείας. Παράλληλα, οι δράσεις αυτές λειτουργούν ενισχυτικά στα κίνητρα μάθησης. Όταν ο μαθητής νιώθει ότι ακούγεται, γίνεται αποδεκτός και υποστηρίζεται, επανασυνδέεται με τον ρόλο του ως ενεργός εκπαιδευόμενος. Η μάθηση παύει να βιώνεται ως υποχρέωση και μετατρέπεται σε προσωπική επιλογή και ευκαιρία εξέλιξης.
Στολισμός χριστουγεννιάτικου δέντρου - Τμήμα Αριδαίας

Πλησιάζοντας στη γιορτή των Χριστουγέννων και συνολικά της ευλογημένης περιόδου του Αγίου 12ημέρου, εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι της Αριδαίας στολίσαμε και φωταγωγήσαμε το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο. Συζητήσαμε με τους εκπαιδευόμενους για τους συμβολισμούς που κουβαλάει ο στολισμός του χριστουγεννιάτικου δέντρου, μίας παράδοσης με βαθιές ρίζες. Το δέντρο συμβολίζει τη ζωή και την αναγέννηση, καθώς τα αειθαλή δέντρα παραμένουν πράσινα όλο το χρόνο. Τα στολίδια και τα φωτάκια αντιπροσωπεύουν την ελπίδα, τη χαρά και το φως που φέρνουν τα Χριστούγεννα. Το αστέρι ή ο άγγελος στην κορυφή συμβολίζει το αστέρι της Βηθλεέμ που οδήγησε τους Μάγους στη γέννηση του Χριστού. Τα δώρα κάτω από το δέντρο μας θυμίζουν τα δώρα που έφεραν οι Μάγοι στον Ιησού. Κατέθεσε ο καθένας τις δικές του αναμνήσεις από προηγούμενες χρονιές και τι προσδοκά φέτος από αυτές τις ξεχωριστές ημέρες. Στη συνάχεια κερασθήκαμε από τον εορταστικό μπουφέ. Τραγουδήσαμε, χορέψαμε και μπήκαμε για τα καλά στο κλίμα των εορτών, που ευχόμαστε να είναι για όλους ειρηνικές με τα αγαπημένα πρόσωπα γύρω μας και έμφαση στα σημαντικά και όσα μας ενώνουν και ως άτομα, ως Σχολείο και ως κοινωνία γενικότερα.





























.jpg)
.jpg)
.jpg)

.jpg)








Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αγαπητοί αναγνώστες,
Εκτιμούμε ιδιαίτερα τις απόψεις και τις σκέψεις σας. Σας ενθαρρύνουμε να συμμετέχετε ενεργά στις συζητήσεις, με σχόλια που προάγουν την καλοπροαίρετη ανταλλαγή απόψεων.
Για τη διασφάλιση ενός πολιτισμένου και φιλικού περιβάλλοντος, παρακαλούμε να αποφύγετε σχόλια που περιέχουν:
Υβριστικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο.
Προσωπικές επιθέσεις ή μειωτικούς χαρακτηρισμούς.
Περιεχόμενο που παραβιάζει τη δεοντολογία ή τους κανόνες ευγένειας.
Η συντακτική ομάδα διατηρεί το δικαίωμα να διαγράφει σχόλια που δεν συμμορφώνονται με τους παραπάνω κανόνες, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση.
Ευχαριστούμε για την κατανόηση και τη συνεργασία σας!
Aridaia-gegonota.blogspot.com