Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΛΛΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΑΡΣΕΝΙΟΥ


Σχετικά με όσα ανυπόστατα κυκλοφορούν με την απαγόρευση
διέλευσης της γέφυρας Αρσενίου, αλλά και την αντοχή αυτής αλλά και
προς αποκατάσταση της αλήθειας αναφέρω τα εξής:

Η γέφυρα Αρσενίου κατασκευάστηκε το 1948 στα πλαίσια των
πολεμικών αποκαταστάσεων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου .
Ανάλογες γέφυρες με την ίδια φιλοσοφία την ίδια εποχή
κατασκευάστηκαν και σε άλλα μέρη της χώρας μας.
Η γέφυρα αυτή όντως εξυπηρετεί μεγάλο πληθυσμό μίας ευρύτερης
περιοχής και ειδικότερα τους κατοίκους του Δήμου Σκύδρας.
Είναι ξεκάθαρο σε όλους όσους έχουν την ελάχιστη σχέση με τη
διάρθρωση και τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών, ότι η συντήρηση ο
έλεγχος και η επανακατακευή της γέφυρας, είναι αρμοδιότητα του
οικείου δήμου που έχει και την αρμοδιότητα της οδού που
εξυπηρετεί η γέφυρα και δη του Δήμου Σκύδρας.
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους με γνωμοδότηση του το 2020,
ξεκαθάρισε, ότι την αρμοδιότητα για τα τεχνικά έργα των οδών και
πάσης φύσεως γέφυρες, συντηρήσεις και κάθε είδους παρεμβάσεις,
έχει, ο έχων την αρμοδιότατα συντήρησης του δρόμου.
Είναι αστείο στην παρούσα φάση και με όλα όσα έχουν γίνει, να τίθεται
θέμα αρμοδιότητας.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, είναι αλήθεια ότι στα πλαίσια
μίας πολιτικής που προσπαθεί να λύσει προβλήματα της τοπικής
κοινωνίας και λαμβάνοντας υπ’ όψη την παλαιότητα της γέφυρας αλλά
και την ανησυχία των κατοίκων, το 2015 ενέταξε στο τεχνικό της
πρόγραμμα ένα ποσό για την εκπόνηση μελέτης –μέσω
προγραμματικής σύμβασης, καθώς όπως έχει ήδη αναφερθεί δεν είχε
καμία αρμοδιότητα- και την επανακατασκευή αυτής.
Το ποσόν με το οποίο επεγράφη η προγραμματική σύμβαση, ήταν
25.000 ευρώ, ποσό μηδαμινό για την εκπόνηση της μελέτης.

Μάλιστα, στην προγραμματική σύμβαση αναφέρεται ως τίτλος:
Αριθμ. Συνεδρίασης 19η/19-10-2016 Αριθμ. Απόφασης 214/2016

ΘΕΜΑ 8ο
«Έγκριση σύναψης προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του
Δήμου Σκύδρας και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας-
Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας την εκπόνησης οριστικής
μελέτης και την κατασκευή (μεταγενέστερα και εφόσον
εξευρεθούν οι απαιτούμενοι πόροι) του αντίστοιχου έργου
«Ανακατασκευή γέφυρας Αρσενίου» από την Π.Ε. Πέλλας»
Το 2018, αντιλαμβανόμενη η ΠΕ Πέλλας ότι το κόστος αυτών των
μελετών ήταν πολλαπλάσιο του αρχικού ποσού των 25.000 ευρώ,
απέσυρε αυτό το ποσό από το τεχνικό της πρόγραμμα.
Από τον Σεπτέμβριο του 2019 που ανέλαβα τα καθήκοντα μου,
επανειλημμένως, είτε με έγγραφα στο Υπουργείο Υποδομών είτε με
προσωπικές επισκέψεις στον εκάστοτε Υπουργό, προσπάθησα να
δρομολογήσω την εκπόνηση μελετών σε πρώτη φάση και την εύρεση
πόρων σε δεύτερη φάση, από το Υπουργείο Υποδομών.
Αυτό έπραξα και κατά την τελευταία επίσκεψή μου στον Υπουργό
Υποδομών κ. Χρήστο Δήμα στις 24/9/2025, τον οποίο ενημέρωσα ότι σε
συνεννόηση με τον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη των έργων της
Κεντρικής Τεχνικής Υπηρεσίας της ΠΚΜ στην Θεσσαλονίκη τον κ.
Μπίλλια, με αφορμή το πρόγραμμα ελέγχου γεφυρών που υλοποιείται
από το ΤΕΕ και χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Υποδομών, εντάξαμε
και τη συγκεκριμένη γέφυρα Αρσενίου, μη αρμοδιότητας μας, όπου
έχουν τοποθετηθεί αισθητήρες στην γέφυρα, για να εξεταστεί η
συμπεριφορά της και συμφωνήσαμε με τον κ. Δήμα, όταν θα έχουμε τα
αποτελέσματα της έρευνας, θα μιλήσουμε για συντήρηση της γέφυρας
ή για χρηματοδότηση μελέτης από το Υπουργείο Υποδομών για νέα
γέφυρα.

Το θέμα σήμερα είναι, ότι η γέφυρα είναι κλειστή και ταλαιπωρούνται
οι συμπολίτες μας.
Η γέφυρα, είναι κλειστή με αποκλειστική ευθύνη του Δήμου Σκύδρας,
καθώς έστειλε έγγραφα προς πάσα κατεύθυνση (Υπουργείο,
Περιφέρεια, Τροχαία, Εισαγγελία κλπ) με στόχο να θεωρηθεί ότι
υπεύθυνη για την γέφυρα είναι η Περιφέρεια.
Ο χαρακτηρισμός της γέφυρας ως επικίνδυνης από τον Δήμο Σκύδρας,
ουσιαστικά οδήγησε τον Εισαγγελέα στην απόφαση να ζήτησει το
κλείσιμό της.
Αλήθεια , από πού προκύπτει ότι η γέφυρα είναι επικίνδυνη; Η γέφυρα
είναι πολύ παλιά, είναι όμως επικίνδυνη;
Έχει ο Δήμος κάποια στοιχεία τα οποία δεν γνωρίζουμε και βεβαιώνουν
ότι η γέφυρα είναι επικίνδυνη;
Γιατί δεν περίμενε ο Δήμος να ολοκληρωθεί ο έλεγχος που γίνεται στην
γέφυρα και μετά η Δήμαρχος που έχει και την αρμοδιότητα, εάν η
γέφυρα είναι επικίνδυνη , να την κλείσει , ή να την κλείσει για τα
μεγάλα φορτηγά και να περνούν τα τρακτέρ και τα Ι.Χ.
Προσωπικά ως Αντιπεριφερειάρχης της ΠΕ Πέλλας αναμένω
α) Να ολοκληρωθεί το γρηγορότερο ο έλεγχος της γέφυρας και να
δοθούν τα αποτελέσματα στον Δήμο Σκύδρας
β) Θα συνεχίσω τον αγώνα μου μέσω της ΠΚΜ και του Υπουργείου
Υποδομών, εξαντλώντας τη δυνατότητα να δοθεί η τελική λύση στο
πρόβλημα της γέφυρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί αναγνώστες,

Εκτιμούμε ιδιαίτερα τις απόψεις και τις σκέψεις σας. Σας ενθαρρύνουμε να συμμετέχετε ενεργά στις συζητήσεις, με σχόλια που προάγουν την καλοπροαίρετη ανταλλαγή απόψεων.

Για τη διασφάλιση ενός πολιτισμένου και φιλικού περιβάλλοντος, παρακαλούμε να αποφύγετε σχόλια που περιέχουν:

Υβριστικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο.
Προσωπικές επιθέσεις ή μειωτικούς χαρακτηρισμούς.

Περιεχόμενο που παραβιάζει τη δεοντολογία ή τους κανόνες ευγένειας.
Η συντακτική ομάδα διατηρεί το δικαίωμα να διαγράφει σχόλια που δεν συμμορφώνονται με τους παραπάνω κανόνες, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση.

Ευχαριστούμε για την κατανόηση και τη συνεργασία σας!

Aridaia-gegonota.blogspot.com

(3)