Τις απόψεις του σχετικά με τον χαρακτήρα των παραδοσιακών γλεντιών που πραγματοποιούνται στην Αλμωπία γνωστοποήσε μέσω του τοπικού τύπου του Πολιτιστικού Συλλόγου Πευκωτού «Π. Ιωάννης Παπαντώνης», Παντελής Μπάδος.Κάνει λόγο περί ξενόφερτων μουσικών στοιχείων, ακόμα και τραγουδιών με αλυτρωτικό περιεχόμενο. Δηλώνει ανήσυχος για τη συμμετοχή νέων ανθρώπων σε τέτοιες εκδηλώσεις, σημειώνοντας ότι «δεν μπορεί να ακούγονται σκοποί που προσβάλλουν την ιστορία και τη μνήμη των Μακεδονομάχων».
Η ανάρτηση:
Μπαίνοντας
λοιπόν στο Φθινόπωρο και αφού το καλοκαίρι μας αφήνει για φέτος σιγά
σιγά, ήρθε και το τέλος των πανηγυριών που έγιναν στη περιοχή μας....
Σαν
πρόεδρος του Πολιτιστικός Σύλλογος Πευκωτού Π.Ιωάννης Παπαντώνης αλλά
και σαν κάτοικος της περιοχής μας θα ήθελα να πω δυό τρία πραγματάκια
όσον αφορά το "παραδοσιακό γλέντι" που διοργανώνουν διάφοροι σύλλογοι
της Αλμωπίας και όχι μόνο.....
Τα τελευταία χρόνια το γλέντι που
διοργανώνουν πολλοί σύλλογοι έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με το κλασικό
παραδοσιακό γλέντι που ξέραμε εμείς οι λίγο παλαιότεροι και στη θέση του
έχει έρθει ένα νέο, καινούριο, το οποίο καμία σχέση δεν έχει με την
παράδοση που οφείλουμε όλοι μας να μεταφέρουμε στους νεότερους.....
Η
μουσική όπως την ξέραμε, ο ήχος ο βαρύς του κλαρίνου συνοδεία της
τρομπέτας, η "κάσα" που βαρούσε ο ντραμίστας και το ακορντεόν που λύγιζε
ακόμα και τους πιο σκληρούς στο "κλάμα" που παραδοσιακά έβγαζε, έχουν
πλέον τελειώσει!
Στη θέση τους έχουν έρθει ήχοι και ρυθμοί οι οποίοι
δεν είναι της περιοχής μας και δεν χαρακτηρίζουν την παράδοσή μας σε
καμία περίπτωση!! Μάλιστα το "κούρδισμα" των μουσικών οργάνων από
αρκετούς μουσικούς έχει αλλάξει και έχει γίνει γλυκανάλατο όπως των
γειτόνων ψευτομακεδόνων σε βαθμό που την περισσότερη ώρα που βρίσκεται
κάποιος σε ένα τέτοιο γλέντι να μην καταλαβαίνει αν είναι παραδοσιακό ή
ξενόφερτο......
Ειδικότερα τα τελευταία δύο τρία χρόνια έχει έρθει
στη περιοχή της Αλμωπίας ένα γλέντι το οποίο προσβάλει αρχικά την
ιστορία της μοναδικής και Ελληνικής Μακεδονίας μας, αφού σε αυτό
ακούγονται τραγούδια αλυτρωτικά και μάλιστα με μεγάλη προσέλευση νέων
παιδιών ηλικίας 15 έως 25 ετών....
Και αφού έγινε η αρχή φτάσαμε στο
σημείο να ακούμε τραγούδια για την Μακεδονία του Πίριν ,αλλά και για την
Αιγαιατική Μακεδονία που ονειρεύονται οι καπηλευτές της ιστορίας μας,
οι απόγονοι του Τίτο......
Δεν το χωράει ο νους μου άνθρωποι της
περιοχής μας να χορεύουν τον συγκεκριμένο σκοπό "Ε Ε εεεεεε
Μάκεντόνιοοοοοο" το οποίο κατακρεουργεί τις θυσίες που έκαναν οι
πρόγονοι μας Μακεδονομάχοι για να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι και να
τραγουδάμε Τιιιιιιι???????
Δεν το χωράει ο νους μου οι μουσικοί οι
οποίοι είναι παιδιά που μεγαλώσαμε μαζί, έπαιξαν στους αρραβώνες μας,
έπαιξαν στους γάμους μας, έπαιξαν στα βαφτίσια των παιδιών μας και θεού
θέλοντος θα παίξουν και στους γάμους των παιδιών μας, να παίζουν αυτούς
τους αηδιαστικούς αλυτρωτικούς σκοπούς μέσα στο κέντρο της μιας και
μοναδικής Μακεδονίας!!!!!
Προς όλους τους εμπλεκόμενους, διοργανωτές, μουσικούς και χορευτές, απευθύνω τα εξής ερωτήματα:
1. Έχετε αναρωτηθεί τις ευθύνες που σας βαραίνουν????
2. Εχετε αναλάβει τις ευθύνες σας ως προς την παράδοση της περιοχής μας???
3. Εσείς δεν είστε υπεύθυνοι για την μεταφορά στους νεότερους των ηθών και των εθίμων της περιοχής μας????
4. Γιατί έχετε μπει σε ένα "ράλλυ" και σε έναν άτυπο διαγωνισμό του ποιος θα κάνει το μεγαλύτερο γλέντι με τραγούδια???
5. Τα γλέντια αυτά που διοργανώνετε έχουν καμία σχέση με την παράδοση του τόπου μας????
Λέμε
ΝΑΙ στα αγνά τραγούδια που έχουν ρίζες από τα χωριά μας ( τραγούδια
όπως του Πευκωτού, της Όρμας, του Γαρεφειου, των Σαρακηνών, του
Λουτρακίου και πολλά άλλα...) που έχουν ως επίκεντρο την αγάπη, τον
έρωτα, τον γάμο, το γλέντι και τη χαρά ακουγοντάς τα και όχι το πώς
ονειρεύονται κάποιοι την Μακεδονία....
Ταπεινή και προσωπική μου άποψη είναι ότι η παράδοση των γλεντιών που ξέραμε έχει αλλάξει και έχουμε ευθύνες όλοι.....
Προσωπικά
εμένα δεν με εκφράζει και καταδικάζω όλες αυτές τις ακραίες μουσικές
εκφάνσεις της παράδοσης (ο Θεός να την κάνει) που διασκεδάζουν πολλοί εξ
ημών.....
Στη δική μου περίπτωση ο κύκλος της προσφοράς μου στην παράδοση κλείνει και ένας κύριος λόγος είναι και αυτός....
Κλείνοντας
θα πω πως τρίζουν τα κόκκαλα του Παύλου Μελά, του Άγρα, του Μίγγα και
όλων αυτών που θυσίασαν τη ζωή τους για να έχουμε εμείς το δικαίωμα να
διασκεδάζουμε όπως γουστάρουμε.....

Παντελή, για το τρίξιμο, λάδωσέ τα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓλουκοζαμίνη - Χονδροϊτίνη για τις κλειδώσεις των προγόνων.
ΔιαγραφήΚάνουν θαύματα
ΩΧ ΩΧ ΜΑΣ ΒΛΕΠΩ ΞΑΝΑ ΓΙΑ ΣΠΟΥΖΑ ΚΑΙ ΡΕΤΣΙΝΟΛΑΔΟ..............
ΑπάντησηΔιαγραφήΚυρ Παντελή εμής που ήμαστε τουρκόφονη και μας αρέση να τραγουδάμε γκαλματι γκάλματι, γκελ γκελ καίκτση, ράμπι ράμπι μασαλάχ και τέτηα να περάσουμε από την ασφάληα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ θέλεις να κρυφτείς, αλλά η χαρά δε σε αφήνει. Χορό της κοιλιάς χορεύεις πούτκα;
ΔιαγραφήΜε τέτοιο κλαρίνο που παίζεις και χορό της κοιλιάς χορεύω.
ΔιαγραφήΩχ! Κι άλλος υποψήφιος με το κόμμα Κασσελάκη. Χορός της κοιλιάς, σου αρέσουν τα κλαρίνα, είσαι τουρκόφιλη... Μήπως σου αρέσει να φυσάς και κουραμπιέδες καλή μου;
ΔιαγραφήΠάλι δεν κατάλαβες τι διάβασες Σβέτη;
ΔιαγραφήΣου λέει ο άνθρωπος ότι τέτοια βιρτουόζα του κλαρίνου που είσαι και χορό της κοιλιάς θα χορέψει. Πώς τα καταφέρνεις παντα έτσι ακόμα και σε θέματα τελείως άσχετα εσύ εκεί .
Να σολάρεις με το κλαρίνο σου; 🤣🤣🤣
Φίλος, αυτην την αρρενωπότητα που βγάζεις τη συναντάει κανείς, ιστορικά μιλώντας, μόνο στο ζευγάρι Αλέξανδρος - Ηφαιστείωνας.
ΔιαγραφήΤι διατροφή κάνεις;
Παιδί μου, άλλο τουρκόφωνος κι άλλο τουρκόφιλος.
ΔιαγραφήΆλλο λίθιο κι άλλο ηλίθιο.
Θα σου έλεγε ποτέ κανείς:
Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη
είσαι τόσο λίθιο που θα βρεθείς στη Θράκη;
Όχι. Άλλο το λίθιο άλλο το ηλίθιο.
Ρώτα ότι δεν σου κόβει.
Ανεξάρτητα από τη συμφωνία ή μη με τα γραφόμενα, είναι εκπληκτικά αποκαλυπτική πολλών πραγμάτων η κατάληξη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποκαλυπτική για το τι συμβαίνει όταν τολμά κανείς να εκτεθεί δημόσια με εμφανές το πρόβλημα να βάλει σε ένα γραπτό τις σκέψεις του.
Αποκαλυπτική του πόσο αυθαίρετα γίνεται αυθεντικός εκφραστής των απόψεων των... οστών.
Αποκαλυπτική του περισσεύματος "δημοκρατίας" που εμφορείται.
Γράφει: "Κλείνοντας θα πω πως τρίζουν τα κόκκαλα του Παύλου Μελά, του Άγρα, του Μίγγα και όλων αυτών που θυσίασαν τη ζωή τους για να έχουμε εμείς το δικαίωμα να διασκεδάζουμε όπως γουστάρουμε....."
Λέει δηλαδη ότι θα τρίζουν τα κόκαλα του Μελά κτλ που θυσιάστηκαν για να διασκεδάζουμε όπως γουστάρουμε, αλλά...τρελαίνεται με το δικαίωμα κάποιων να διασκεδάσουν όπως γουστάρουν.
Ωρες είναι να δούμε απάντηση στον εαυτό του εκφράζοντας διαφωνίες.
Το πιο ωραίο είναι που τους επικρίνει και για το πώς κουρδιζουν και τα οργανά τους. Γλυκανάλατα λέει. Γκέι κούρδισμα.χαχαχαχαχαχα
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε παντελή στο βορεινο γιατί δεν είπατε τίποτα που ήρθε η χψ ορχήστρα και τραγούδαγε και είχε πάρα πολύ νεολαία.... Η πρώτη ορχήστρα που ξεκίνησε να τραγουδάει ήταν τα αηδόνια ..... ο καθένας μάς μπορεί να ακούσει οτι μουσική θέλει άλλος τραπ άλλος τζαζ άλλος βιολί η ποντιακά .... είναι σαν να πηγαίνω στο Παρίσι και να μην πάω στον πύργο του Άιφελ θα με τρελάνεις ρε φίλε σε οποιον αρέσει αλλιώς ξύδι στ φαγητό να κάνει γαργάρες άιντε μπράβο καληνύχτα σάς Κύριε παντελή
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα ηρεμήσετε λίγο κεω εγω! Ο κάθε χορός του τόπου μας έχει και τραγούδι,σας αρέσει δε σας αρέσει αυτή είναι η αλήθεια. Δε νομίζω να τσιρίζουν τα κόκαλα των προγόνων μας για τα εντοπικα τραγούδια, τα τραγούδια του τόπου μας δηλαδή! Αν δε σας αρέσουν τα πανηγύρια με τέτοια τραγούδια τότε μη τα επισκέπτεστε! Εμείς αυτοί ήμαστε εδώ ήμασταν και εδώ θα ήμαστε! Ολα τα χωριά αυτήν την παράδοση έχουν σας αρέσει δε σας αρέσει και τέλος! Δε θα αλλάξουν τίποτα για εσάς και πολλούς σαν εσάς που θίγεστε! Λίγο ξύδι συνιστώ για τα νεύρα και όλα καλά
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν γνώριζε ο κος Μπαδος τι κάνανε όλοι αυτοί οι ξενόφερτοι μακεδονομάχοι στην Μακεδονία πρώτος θα έσερνε τον χορο αλλά δεν φταίει αυτος φταίνε οι παππούδες του που δεν του είπανε τι συνέβαινε
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαντελή χαλάρωσε ο καθένας μπορεί να ακούει οτι θέλει θα προτιμούσα να επιτεθείς στην πολιτια για την αδιαφορία της για την ύπαιθρο όλα απο εκεί ξεκινάνε κσι όχι απο τα νέα παιδιά το τι ακούνε άλλοι πούλησαν την Μακεδονία βαλτα με αυτούς
ΑπάντησηΔιαγραφήΒγήκες τώρα να μας πεις ότι τρίζουν τα κόκαλα των προγόνων σου. Δύο χρόνια συνεχόμενα στο χωριό σου αυτές οι ορχήστρες παίζανε που είσουν? Όπως και ο πρώην Δήμαρχος προπαραμονή εκλογών είχε γλέντι στο χωριό του πήγε να τους δει και τους είπε τουλάχιστον γυρίστε τα ηχεία προς το βουνό να μην ακουγόμαστε. Μόνο ο σαρλό έπαιζε βουβό κινηματογράφο. Άκου τραγούδια δίχως λόγια που είμαστε στο 1900?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα πράγματα είναι απλά. Τι κάνει νιάου-νιάου; Η μεν φωνή ΚΥΠΑΤΖΙΔΙΚΗ η δε υπογραφή Μπάδου. Τι δεν καταλαβαίνετε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜμμμμ καλα ο κύριος αυτός που βρήκε της φωτογραφίες της εκανε σκριν σοτ κιόλας και της ανέβασε να μ πει κάποιος μπορεί γιατί εχω κ εγω της ίδιες φωτογραφίες 🤣😂
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα χωριά ερημωσαν όσοι έχουμε μείνει δεν μπορούμε να επιβιώσουμε πια και θα ασχολούμαστε με τους χορούς και τα πανηγύρια τι τραγούδια λένε άιντε παρατηστε μας
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τα ποντιακά για δεν λες τίποτα που τα φέρατε από την Τουρκία…και στο κάτω κάτω τι σας πειράζει εσάς που πάμε και τι τραγούδια ακούμε..σε όποιον δεν αρέσει μπορεί να κάτσει σπίτι του 😉
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρόβλημα με τον κάθε κύριο Μπαδο είναι ότι δεν πρόκειται να ακούσουν αντίθετη άποψη από την δική τους,αναθεματίζουν οτιδήποτε δεν ανήκει στην σφαίρα της αρεσκείας τους..Για να κλείσουμε λοιπόν το πρόβλημα το δημιουργήσατε εσείς με τα κλειστά μυαλά,απαγορεύσετε κάτι γιατί έτσι πιστεύατε ότι θα τελειώσει και τώρα έχετε χάσει την μπάλα γιατί το αίμα νερό δεν γίνεται και η ρίζα τραβάει...αντί λοιπόν να έχετε δημιουργήσει κάτι όμορφο φτιάξατε ένα τέρας...καληνύχτα κύριε Μπαδο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤου αυτονομιστή-χιμπατζή το κάγκελο γίνεται έδω μέσα...χαχαχαχα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι πέρασες να πάρεις το κάτι τί σου;
ΔιαγραφήΝα πάρε🍌🍌🍌
Όσο και να λέτε σκοπιανά και δεν ξέρω κ εγώ τι εμείς δεν θα σταματήσουμε να πηγαίνουμε στα πανηγύρια και να ακούσουμε αυτά που θέλουμε…τζάμπα τα γράφετε συνέχεια😉
ΑπάντησηΔιαγραφή