Γιάννης Καλαϊτζίδης
Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, όπου η διαφθορά, η διαπλοκή και ο ωφελιμιστικός
ατομισμός έχουν παγιωθεί ως μέρος της κοινωνικής πραγματικότητας,
αναρωτιόμαστε διαρκώς «τι φταίει».
πολιτική ή τη δημόσια διοίκηση. Όμως, λίγοι τολμούν να κοιτάξουν προς το
εκπαιδευτικό μας σύστημα – όχι μόνο ως θεσμό, αλλά ως φορέα αξιών και
συλλογικής ταυτότητας.
Η έννοια της Πατρίδας απουσιάζει από το σχολείο.
Κατ’ αρχήν δεν υπάρχει κοινά αποδεκτός ορισμός της Πατρίδας, στα σχολικά
εγχειρίδια της Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η λέξη πατρίδα
εμφανίζεται ελάχιστα έως καθόλου , και παρότι γιορτάζουμε εθνικές επετείους και
ψάλλουμε τον εθνικό ύμνο, σχεδιασμένα ελάχιστα και υποτονικά , η έννοια της
πατρίδας δεν καλλιεργείται ουσιαστικά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Διδάσκεται τυπικά, αφηρημένα και συχνά εξιδανικευμένα — χωρίς σύνδεση με την
πραγματική ζωή, την ηθική ευθύνη ή τη συλλογική πράξη.
Αντί για τη βίωση της πατρίδας ως κοινότητας ευθύνης, τα παιδιά μαθαίνουν να τη
βλέπουν είτε ως σύμβολο είτε ως πεδίο μιλιταριστικής υπερηφάνειας. Έτσι, η πατρίδα
γίνεται κάτι μακρινό, αόριστο, πολλές φορές εργαλείο ρητορικής — και όχι μια
ζωντανή υπόθεση που απαιτεί συμμετοχή, ήθος και πράξη.
Από την απουσία της συλλογικότητας στην επικράτηση του
ατομισμού.
Η εκπαίδευση, όταν αποτυγχάνει να εμφυσήσει τη σημασία του κοινού καλού,
αφήνει χώρο για την καλλιέργεια του ατομισμού. Το παιδί που δεν μαθαίνει να
ανήκει, να νοιάζεται και να προστατεύει κάτι πέρα από τον εαυτό του, μεγαλώνει με
τη λογική του «να τα καταφέρω μόνος μου – με κάθε τρόπο».
Αυτός ο τρόπος σκέψης οδηγεί εύκολα:
Στην αδιαφορία για τους θεσμούς.
Στην ανοχή ή συμμετοχή στη διαφθορά, αφού το κράτος δεν θεωρείται
«δικό μας».
Στην εργαλειακή αντιμετώπιση της κοινωνίας — ως μηχανισμός για
προσωπικά οφέλη.
Όταν δεν μαθαίνουμε να αγαπάμε ουσιαστικά την πατρίδα μας, καταλήγουμε να τη
βλέπουμε είτε ως βάρος, είτε ως αντικείμενο εκμετάλλευσης.
Χρειαζόμαστε μια νέα Παιδεία της Πατρίδας
Δεν μιλάμε για στείρο εθνικισμό, ούτε για στείρα επανάληψη του παρελθόντος.
Χρειαζόμαστε μια νέα αντίληψη της πατρίδας στην εκπαίδευση:
Ως χώρο ευθύνης και συνύπαρξης.
Ως αξία που συνδέεται με τη δημοκρατία, την ηθική και την κοινωνική
ακεραιότητα.
Ως κίνητρο προσωπικής προσφοράς και όχι ως σύνθημα.
Χρειάζεται να θεσμοθετηθεί μάθημα Παιδείας Πολιτότητας, όπου οι μαθητές θα
μαθαίνουν:
Τι σημαίνει να είσαι πολίτης.
Πώς λειτουργούν οι θεσμοί και γιατί πρέπει να τους σέβονται.
Πώς να υπηρετούν την πατρίδα με πράξεις: εθελοντισμό, διαφάνεια,
συμμετοχή, συνεργασία.
Πατριωτισμός χωρίς δημοκρατία είναι επικίνδυνος — αλλά και δημοκρατία
χωρίς πατριωτισμό είναι άδειο κέλυφος .
Αν θέλουμε μια Ελλάδα λιγότερο διεφθαρμένη και περισσότερο δίκαιη, δεν αρκεί να
αλλάξουμε νόμους ή να αυξήσουμε τις ποινές. Πρέπει να καλλιεργήσουμε
χαρακτήρες που θα αισθάνονται ότι τους αφορά η πατρίδα τους. Ότι η Ελλάδα δεν
είναι κάτι που «τους έλαχε», αλλά κάτι που τους ανήκει και τους καλεί να
συμμετέχουν, να προστατεύουν, να δημιουργούν.
Ο πολίτης που αγαπά την πατρίδα του, δεν κλέβει το κράτος. Δεν εξαγοράζει, δεν
συμβιβάζεται. Αντιστέκεται. Γιατί γνωρίζει πως το «εμείς» αξίζει περισσότερο από το
«εγώ».
Γιάννης Καλαϊτζίδης
Συν/χος Εκπαιδευτικός
Ωωωωωωωωωωωωωωω τη αμνησία...απαιτεί κανείς να πάθουν οι άλλοι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο εύκολα οι συν/χοι "ξεχνούν" με πόση συνέπεια και πόσο μακροχρόνια υπηρέτησαν ή ανέχτηκαν τη διαπλοκή τον ατομισμό και ...και...και... στην εκπαίδευση(και όχι μόνο)!
Και βέβαια για όοοοοοοοοοοοολα αυτά τα -εν πολλοίς φαιδρά και έωλα- τι φταίει;
Φταίει που :"Η έννοια της Πατρίδας απουσιάζει από το σχολείο"!!!
΄Η ότι: " ψάλλουμε τον εθνικό ύμνο υποτονικά"!!!
Πάμε όλοι μαζί στεντόρεια πατριώτες!
Εδώ κανονικά παύεις να διαβάζεις και χτυπιέσαι στα πατώματα από τα γέλια.
Και αφού κλίναμε σε όλες τις πτώσεις και αριθμούς τη λέξη πατρίδα, κατατροπώσαμε τους κακόβουλους εχθρούς της πατρίδος!!!
Που κακόβουλοι εχθροί της πατρίδος είμαστε όλοι εμείς που π.χ. δε γινόμαστε εθελοντές να... στελεχώσουμε το ΕΣΥ και να κάνουμε εγχειρήσεις και ανατάξεις οστών αντί των ιατρών που η πατρίς μπουλουκηδόν εξόρισε ή δεν προσλαμβάνει στοιχειωδώς.
Υ.Γ 1. Κάποιος πολιτικός ηγήτωρ -λατρεμένος των συντ/χων- που αρέσκεται σε λεκτικούς κουτσαβακισμούς και πατριδοτσαμπουκαλέματα ,ενώ είναι λαλίστατος (κι αυτός) περί πατρίδος γενικώς, δεν έχει βρει λεξούλα να ξεστομίσει περί της διαρκούς και τεράστιας καταλήστευσης της πατρίδος στο όνομα της ...πατρίδος.Τελευταίο του τέτοιο μεγαλειώδες πατριωτικό εμβατήριο: Η σιωπή του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Υ.Γ. 2. Η φράση "Patriotism is the last refuge of a scoundrel" αποδίδεται στον Άγγλο συγγραφέα Samuel Johnson. Αποδίδεται συνήθως ως: "Ο πατριωτισμός είναι το τελευταίο καταφύγιο των απατεώνων"
Μάλλον δεν κατάλαβες αυτά που διάβασες... Απορώ γιατί θίχτηκες τόσο πολύ με το άρθρο. Μήπως είσαι από αυτούς που έφαγαν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ή είσαι απλά ένας αργόσχολος ανώνυμος που ασχολείται μόνο με τους τίτλους από τα άρθρα; Όμως το λες και μόνος σου: έπαψες να διαβάζεις και χτυπιέσαι στα πατώματα από τα γέλια. Πού αλλού να χτυπηθείς αφού αυτό είναι το επίπεδό σου και δεν μπορείς να πέσεις πιο χαμηλά; Κάποιος σχολίασε ότι τα σχόλια βρωμάνε Αριστερά, ως γνήσιος αριστερός διαφωνώ και τονίζω πως μόνο ονειροπόλοι των συντ/χών δεν μπορούν να συμφωνούν με τα γραφόμενα, άλλωστε δεν είναι υποχρεωτικό να συμφωνούμε όλοι με όλα. Αλλά θα σου έδινα ένα ελαφρυντικό' αν η μοχθηρία που βγάζεις είναι απέναντι στο πρόσωπο αυτού που έγραψε το άρθρο και ειρωνεύεσαι το ότι είναι συνταξιούχος, ε τότε αλλάζει το πράγμα.
ΔιαγραφήΠάνω που σηκώθηκα από τα πατώματα, διάβασα την παραληρηματική σου ανερμάτιστη άσκηση και...μάντεψε.
ΔιαγραφήΞανάπεσα!
Επειδή καταλήγεις:Ο πολίτης που αγαπά την πατρίδα του, δεν κλέβει το κράτος. Δεν εξαγοράζει, δεν συμβιβάζεται. Αντιστέκεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορείς να μας πεις, πότε και με ποιον τρόπο αντιστάθηκες, αντέδρασες, αγαναχτησες σε όσα έβλεπες στην εκπαίδευση, και θυμήθηκες τώρα,στον πολύχρονο επαγγελματικό σου βίο;
Να πάτε μύγδαλα
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DzFtedz3Piqc&ved=2ahUKEwi63LPKvbePAxXHQ_EDHRyHCy4Q78AJegQIExAB&sqi=2&usg=AOvVaw0bt3VJhJoCvG_Z6Wg_Qul4
Κοίτα ποιοι μου έρχονται πρόχειρα στο μυαλό, να λένε πατρίδα και να δακρύζουν και ζητούν πιο πολύ πατρίδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι ένστολοι από το πρόσφατο κύκλωμα εγκληματικής οργάνωσης που δρούσαν στην Κρήτη. Οι Φραπέδες και Χασάπηδες. Ο Μίχος. Ο Λιγνάδης. Όλες οι χούντες. Οι χρυσαυγιτες. Ο Μεταξάς.Ο Γκοτζαμάνης.
Δεν περιγράφω άλλο.
Στις τρεις στη σειρά ειδήσεις αυτής της σελίδας αν ανατρέξεις(1. Μαφία στην Κρήτη...2. ΟΠΕΚΕΠΕ ακαταδιωκτο δίνει η κυβέρνηση...3. Χωρίς προσχήματα...)
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα δεις πρωταγωνιστές όλους αυτούς που τόσο πολύ αγαπάνε την πατρίδα.
Ένστολους, παπάδες, δικαστικούς, πανεπιστημιακούς, επιχειρηματίες και φυσικά την πολιτική τους ομπρέλα. Την κυβέρνηση των κατ' επάγγελμα εθνικοφρόνων.
Αλλά εσύ με τόσα χρόνια στα σχολεία τίποτα δεν είδες, τίποτα δεν άκουσες, τίποτα δεν κατονόμασες.
Εντόπισε το πρόβλημα στην ένταση που άδωμεν τον εθνικό ύμνο.
Πάτα το vol+
Η ανώνυμη ανθρωποφαγία παραπέμπει σε Πρωτογονισμό. Και βέβαια δεν είναι υποχρεωτικό να συμφωνούn όλοι σε όλα. Πιθανόν κάποιοι/ες δεν κατανόησαν το πνεύμα . Συγχαρητήρια στον συγγραφέα, ο οποίος με βοήθησε με επιστημονικό του άρθρο σε διεθνές κορυφαίο επιστημονικό περιοδικό να συμμετέχω σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Ο κάθε δήμος έχει τους παραγωγούς και τα παράσιτα. Πιθανόν να μην έχει ξαναγραφεί τέτοιο άρθρο στα τοπικά blog.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠες τααααααααα.
ΔιαγραφήΠότε δεν ξαναγράφτηκε τέτοιο άρθρο.
Ότι τα ντισιμπελ του Εθνικού ύμνου προσδιορίζουν τον πατριωτισμό ούτε θα ξαναματαγραφεί.
Στο μεταξύ πες του δήμου να κάνει αποπαρασιτισμό.
Καλέ οι άλλοι φταίνε που είναι χαζοί/ες και δεν κατανόησαν το πνεύμα.
ΔιαγραφήΟ Δεύτερος σχολιαστής ή καλύτερα ο κουκουλοφόρος του διαδικτύου δεν είναι και τόσο ανώνυμος. Αλλά να έχει το θάρρος όχι το θράσος να βρεθούμε από κοντά. Βέβαια ανίκανος να κάνει κριτική καταφαίνεται κατά του προσώπου. Είναι μάλλον εκπαιδευτικός ίσως κι αυτός συνταξιούχος με οριακή νοημοσύνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ δεύτερος σχολιαστής ζητάει πολύ απλά από τον συνταξιούχο πατριδοτέτοιο να μας πει ποτέ και με ποιον τρόπο έκανε αυτό που θέλει να κάνουν οι άλλοι(αντίσταση) στη διάρκεια του εργασιακού του βίου.
ΔιαγραφήΘράσος είναι να μην απαντάς επί του συγκεκριμένου και να πουλάς κουτσαβακισμο (να βρεθούμε από κοντά τς τς τς τς) και να μη μας θυμίζεις το πλούσιο αντιστασιακό έργο του συνταξιούχου.
υ.γ.Προφανώς καταφέρεται ήθελες να πεις ε; Πριν δημοσιευσεις ζήτα τη γνώμη κανενός συνταξιούχου αντιστασιακού εκπαιδευτικού.
Τα σχόλια βρωμάνε αριστερά.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμένα πάλι το "επιστημονικό πόνημα" μου ζέχνει χουντίλα;
ΔιαγραφήΓια ανοσμία το έψαξες;
Σου επέτρεψαν από το κόμμα να μυρίσεις κάτι άλλο εκτός από αυτό που θέλουν;Μπράβο καινοτομίες τα απολιθώματα της αριστεράς;;;
ΔιαγραφήΜπαααασ δεν το πήρα χαμπάρι εγώ. Δε μ' άφησαν να μυρίσω.
ΔιαγραφήΟι γείτονες μου είπαν ότι ζέχνει ακροδεξιός οχετός.
Οι γείτονες σου λένε αυτά που θέλεις να ακούσεις γιατί φοβούνται μη τους σφάξεις με κονσερβοκουτια κατά τη συνήθη πρακτική σας.
ΔιαγραφήΌχι αριστερά, μάλλον συριζικά. Το ότι έλεγαν πρώτη φορά αριστερά, δε σημαίνει ότι ήταν. Μόνο λέρωσαν το όνομα της αριστεράς. Πιο συστημικοί δε θα γινόταν. Ότι και να έκαναν οι άλλοι δε πρόσφεραν πιο πολύτιμες υπηρεσίες στους Γερμανούς και τους Αμερικάνους. Όχι ότι οι άλλοι δε θα το ήθελαν, αλλά δεν τόλμησαν να πουλήσουν τη Μακεδονία. Ξεφτίλες,φασίστες,πουλημένοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπήκες σε λάθος θέμα να σχολιάσεις.
ΔιαγραφήΟ θέμα είναι η διατριβή του συνταξιούχου.
Πάρε τα χάπια σου χάπατο.
Πάλι συριζόπουλα ορέγεσαι, Σβέτη;
ΔιαγραφήΈχεις γούστο.🤣🤣🤣
Από τα σχόλια υπέρ και κατά μπορώ να αντιληφθώ και τους γράφοντες
ΑπάντησηΔιαγραφήΞερτς τα νούμιρα του λότο;
Διαγραφή