Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2025

Βαριά πρόστιμα στις αεροπορικές εταιρείες που αρνούνται αποζημιώσεις ή βοήθεια σε επιβάτες - Οι «καμπάνες» που ορίστηκαν

 Επιβάτες αεροπλάνου (PIXABAY) 

 

 

Τσουχτερά πρόστιμα θεσπίζει η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) για τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες παραβιάζουν τον ευρωπαϊκό Κανονισμό  

Τσουχτερά πρόστιμα θεσπίζει η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) για τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες παραβιάζουν τον ευρωπαϊκό Κανονισμό 261/2004 σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών σε περιπτώσεις καθυστέρησης, ακύρωσης πτήσεων ή άρνησης επιβίβασης.

Η απόφαση, την οποία υπογράφει η αναπληρώτρια διοικητής της Αρχής, Καλλιόπη Λύκου προβλέπει υψηλές χρηματικές κυρώσεις για μη καταβολή της προβλεπόμενης αποζημίωσης του άρθρου 7 του Κανονισμού.

Συγκεκριμένα ορίζεται πρόστιμο:

  • για πτήσεις ως και 1.500 χιλιόμετρα: 1.000 ευρώ ανά επιβάτη,
  • για όλες τις ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1.500 χιλιομέτρων και όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1.500 και 3.500 χιλιομέτρων: 2.000 ευρώ ανά επιβάτη,
  • για όλες τις πτήσεις που δεν εμπίπτουν στις προηγούμενες κατηγορίες: 3.000 ευρώ ανά επιβάτη.

Σε περίπτωση που ο αερομεταφορέας αρνηθεί στους επιβάτες την προβλεπόμενη στο άρθρο 8 του Κανονισμού παροχή βοήθειας που αφορά στο δικαίωμα επιστροφής χρημάτων ή μεταφοράς με άλλη πτήση το κατώτατο όριο προστίμου καθορίζεται στα 1.000 ευρώ ανά επιβάτη, το δε ανώτατο στις 3.000 ευρώ ανά επιβάτη.

Εάν η αεροπορική εταιρεία αρνηθεί το δικαίωμα φροντίδας στους επιβάτες που το δικαιούνται, θα αντιμετωπίζει πρόστιμο από 500 έως και 2.000 ευρώ ανά επιβάτη, ενώ για τη μη ενημέρωση των επιβατών σχετικά με τα δικαιώματά τους σε περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης, καθυστέρησης ή ματαίωσης πτήσεων, καθορίζεται πρόστιμο 1.000 ευρώ ανά επιβάτη.

Οπως επισημαίνεται στην απόφαση, η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, η ΑΠΑ αναλαμβάνει πλήρως την αρμοδιότητα επιβολής των κυρώσεων. Το Τμήμα Δικαιωμάτων Επιβατών συντάσσει έκθεση παράβασης κάθε φορά που διαπιστώνεται ότι μια εταιρεία παραβιάζει άρθρα του ευρωπαϊκού κανονισμού. Η έκθεση περιλαμβάνει λεπτομερή περιγραφή του περιστατικού, τη νομική βάση της παράβασης και τις αντίστοιχες κυρώσεις, και υπογράφεται από τον προϊστάμενο του τμήματος. Στη συνέχεια, η εταιρεία καλείται να καταθέσει εγγράφως τις απόψεις της εντός δέκα ημερών. Αν δεν το πράξει ή αν οι εξηγήσεις της κριθούν ανεπαρκείς, ο φάκελος προωθείται στον διοικητή της ΑΠΑ, ο οποίος εκδίδει την τελική απόφαση επιβολής του προστίμου.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη διαδικασία επίδοσης των κλήσεων και των αποφάσεων. Για αερομεταφορείς με έδρα σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι σχετικές πράξεις αποστέλλονται με συστημένη επιστολή. Όταν πρόκειται για εταιρείες με έδρα εκτός ΕΕ, η διαδικασία επίδοσης ενεργοποιεί μηχανισμό μέσω του υπουργείου Εξωτερικών και των αρμόδιων προξενικών αρχών, οι οποίες οφείλουν να καταβάλουν «κάθε δυνατή προσπάθεια» για την πραγματική επίδοση εντός 30 ημερών.

Αφού εκδοθεί η καταλογιστική πράξη, η εταιρεία έχει το δικαίωμα να προσφύγει, ενώ τα πρόστιμα αποτελούν δημόσιο έσοδο και εισπράττονται με βάση τον κώδικα είσπραξης δημοσίων εσόδων. Η ρύθμιση εφαρμόζεται και αναδρομικά σε παραβάσεις που διαπιστώθηκαν από την έναρξη λειτουργίας της ΑΠΑ έως και την έναρξη ισχύος της απόφασης.

Πηγή: ethnos.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αγαπητοί αναγνώστες,

Εκτιμούμε ιδιαίτερα τις απόψεις και τις σκέψεις σας. Σας ενθαρρύνουμε να συμμετέχετε ενεργά στις συζητήσεις, με σχόλια που προάγουν την καλοπροαίρετη ανταλλαγή απόψεων.

Για τη διασφάλιση ενός πολιτισμένου και φιλικού περιβάλλοντος, παρακαλούμε να αποφύγετε σχόλια που περιέχουν:

Υβριστικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο.
Προσωπικές επιθέσεις ή μειωτικούς χαρακτηρισμούς.

Περιεχόμενο που παραβιάζει τη δεοντολογία ή τους κανόνες ευγένειας.
Η συντακτική ομάδα διατηρεί το δικαίωμα να διαγράφει σχόλια που δεν συμμορφώνονται με τους παραπάνω κανόνες, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση.

Ευχαριστούμε για την κατανόηση και τη συνεργασία σας!

Aridaia-gegonota.blogspot.com

(3)