
Σήμερα, οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν στα 65 χλμ. από τα 74,8 χλμ. που αφορά το συνολικό έργο του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου.
Στις 12 το μεσημέρι – σύμφωνα με την ΕΡΤ – ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου θα δοθεί στην κυκλοφορία, ύστερα από τα χθεσινά εγκαίνια από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Σήμερα, οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν στα 65 χλμ. από τα 74,8 χλμ. που αφορά το συνολικό έργο και συγκεκριμένα το τμήμα από τον Πύργο μέχρι τον Αλισσό, κοντά στην Πάτρα.
Τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα μέχρι το Μιντιλόγλι θα ολοκληρωθούν και θα παραδοθούν στην κυκλοφορία έως το τέλος Νοεμβρίου, με βάση το χρονοδιάγραμμα.
Μέσω της Ολυμπίας Οδού, η διαδρομή Πάτρα – Πύργος θα καλύπτεται σε μόλις 45 λεπτά, ενώ το ταξίδι από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, με ασφάλεια και άνεση.
«Ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος είναι ένα έργο εθνικής εμβέλειας», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας κατά την τελετή εγκαινίων της λειτουργίας του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, στο τμήμα Πύργος – Αλισσός, που πραγματοποιήθηκαν, χθες, στον Πύργο Ηλείας, παρουσία του πρωθυπουργού, του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου και του γενικού γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλου.



Τα τεχνικά στοιχεία του αυτοκινητόδρομου
Το συνολικό έργο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος μήκους 74,8 χιλιομέτρων, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΝΕΟ) στα πρώτα 13 χιλιόμετρα, ενώ στα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα κατασκευάστηκε σε νέα χάραξη. Είναι ένα αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών, με διαχωρισμένο οδόστρωμα και ελεγχόμενη πρόσβαση σε όλο το μήκος του, με 9 κόμβους και στόχο την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την ομαλή ροή κυκλοφορίας. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από 2 λωρίδες πλάτους 3,50μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, που χωρίζονται από ένα μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα.
Το έργο περιλαμβάνει: 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, 1 τεχνική βάση στον Πύργο, 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ), καθώς και τους ακόλουθους 9 κόμβους:
· H/K Μιντιλόγλι (Χ.Θ. 0+000)
· Α/Κ ΒΙΠΕ (Χ.Θ. 6+942)
· Η/Κ ΑΛΙΣΣΟΥ (Χ.Θ. 12+725)
· Α/Κ Κάτω Αχαΐα (Χ.Θ. 17+733)
· Α/Κ Βάρδα (Χ.Θ. 33+036)
· Α/Κ Κυλλήνη (Χ.Θ. 46+016)
· Α/Κ Γαστούνη (Χ.Θ. 53+675)
· Α/Κ Αμαλιάδα (Χ.Θ. 62+680)
· Α/Κ Πύργος (Χ.Θ. 73+843)
Στην πορεία εκτέλεσης των εργασιών της σύμβασης παραχώρησης εγκρίθηκαν και χρηματοδοτήθηκαν συμπληρωματικές εργασίες, με σκοπό την ενίσχυση της λειτουργικότητας του έργου και λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των Δήμων, της Περιφέρειας, των τοπικών κοινωνιών. Αυτές οι εργασίες περιλαμβάνουν:
· Ασφαλτόστρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου στο σύνολό του και επέκτασή του σε γειτνιάζουσες τοπικές περιοχές.
· Κατασκευή νέου κλάδου στον Α/Κ Αμαλιάδας για τη σύνδεση με τον περιφερειακό καθώς και κατασκευή ‘Ανω Διάβασης.
· Κατασκευή του Η/Κ Αλισσού.
· Αναβάθμιση υφιστάμενων των οδικών τμημάτων: i) συνδετήριας οδού του Α/Κ Κυλλήνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου, ii) συνδετήριας οδού από Α/Κ Γαστούνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου και iii) της οδού από το Αεροδρόμιο Αράξου έως τον οικισμό Λάππα.
· Μελέτη και κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων σε 14 περιοχές κατάντι του αυτοκινητοδρόμου.
Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 295 εκατ. ευρώ και μαζί με τις συμπληρωματικές εργασίες, η συνολική δαπάνη ανήλθε σε 385 εκατ. ευρώ. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ με 143 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο επανεντάχθηκε στον αυτοκινητόδρομο Παραχώρηση Ολυμπία Οδός το 2021 και τον Μάρτιο του 2022 υπεγράφη η νέα σύμβαση κατασκευής.
Πηγή: ieidiseis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αγαπητοί αναγνώστες,
Εκτιμούμε ιδιαίτερα τις απόψεις και τις σκέψεις σας. Σας ενθαρρύνουμε να συμμετέχετε ενεργά στις συζητήσεις, με σχόλια που προάγουν την καλοπροαίρετη ανταλλαγή απόψεων.
Για τη διασφάλιση ενός πολιτισμένου και φιλικού περιβάλλοντος, παρακαλούμε να αποφύγετε σχόλια που περιέχουν:
Υβριστικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο.
Προσωπικές επιθέσεις ή μειωτικούς χαρακτηρισμούς.
Περιεχόμενο που παραβιάζει τη δεοντολογία ή τους κανόνες ευγένειας.
Η συντακτική ομάδα διατηρεί το δικαίωμα να διαγράφει σχόλια που δεν συμμορφώνονται με τους παραπάνω κανόνες, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση.
Ευχαριστούμε για την κατανόηση και τη συνεργασία σας!
Aridaia-gegonota.blogspot.com